Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zróżnicowanie środowiskowe a wyniki edukacyjne gimnazjów wiejskich: studia przypadków w ujęciu dynamicznym

Tytuł:
Zróżnicowanie środowiskowe a wyniki edukacyjne gimnazjów wiejskich: studia przypadków w ujęciu dynamicznym
The dynamics of diversity in rural lower secondary schools
Autorzy:
Jarosław Domalewski
Data publikacji:
2015-12-31
Tematy:
gimnazjum
nierówności środowiskowe
środowisko lokalne
lower secondary school
community inequalities
local community
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem podjętym w artykule jest analiza znaczenia środowiska funkcjonowania wiejskiego gimnazjum dla osiągnięć edukacyjnych oraz planów kształceniowych młodego pokolenia mieszkającego na wsi. Temat jest rozpatrywany na tle zmian zachodzących w Polsce. Przyjęto dwie płaszczyzny analiz: dynamiczną (porównanie wyników z lat 2002 i 2011) oraz środowiskową (analizie poddano dane pochodzące z badań przeprowadzonych w wiejskich gimnazjach działających w zróżnicowanych pod względem charakterystyk rozwojowych gminach – podmiejskich, popegerowskich, rolniczych). Wyniki wskazują, że zarówno umiejętności szkolne, jak i plany oraz aspiracje edukacyjne wiejskich gimnazjalistów są w znacznej mierze niezależne od lokalnych uwarunkowań środowiskowych. Szczególnie w środowiskach rolniczych wysokie efekty funkcjonowania gimnazjów okazują się być ich trwałym osiągnięciem.

This article analyses the significance of the environment for the functioning of rural lower secondary schools in connection with educational achievements and the future educational plans of youth living in rural areas. This issue is discussed from the perspective of the changes occurring in Poland. Two levels of analysis were performed: dynamic (comparing results from 2002 and 2011) and environmental (an analysis of data from studies on rural lower secondary schools found in developmentally diverse types of communes: suburban, post-state farm and agricultural). The results showed that both educational skills as well as the educational plans and aspirations of rural lower secondary school pupils are to a great extent independent of environmental conditionings. The high results attained by lower secondary schools in their functioning was found to be their long-term achievement, especially in agricultural communes.

http://www.edukacja.ibe.edu.pl/images/numery/2015/4-4-domalewski-wyniki-edukacyjne-gimnazjow-wiejskich.pdf

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies