Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Trwanie w trybie umierania – ślady obecności autora w „Histoire(s) du cinéma” Jean-Luca Godarda

Tytuł:
Trwanie w trybie umierania – ślady obecności autora w „Histoire(s) du cinéma” Jean-Luca Godarda
Keeping in the Dying Mode – Traces of Author’s Presence in „Histoire(s) du cinéma” by Jean-Luc Godard
Autorzy:
Kołeczek Kevin
Tematy:
Jean-Luc Godard;
„Histoire(s) du cinéma” (1988-1998) Jean-Luca Godarda;
figura autora;
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca jest próbą analizy „Histoire(s) du cinéma” (1988-1998) Jean-Luca Godarda pod kątem problemu autorstwa filmowego. Uznając dzieło za wyjątkowy przykład autobiografii, autor w swym tekście zmierza do ustalenia, za pomocą jakich strategii oraz w jakiej formie twórca wpisuje się w swój film. Doprowadza to do odnotowania dwóch pozornie sobie przeciwstawnych tendencji ukierunkowanych z jednej strony na unicestwienie, a z drugiej na odsłonięcie figury autora.

The work is an attempt to analyse Jean-Luc Godard’s “Histoire(s) du cinema” (1988-1998) in terms of the problem of film authorship. Recognizing the work as a unique example of autobiography, the author in his text aims to determine by what strategies and in what form the creator is part of his film. This leads to the revival of two seemingly contradictory tendencies aimed on the one hand to annihilate, and on the other to reveal the figure of the author.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies