Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Natural environment as a silent stakeholder of a socially responsible company. Good business practices in Poland

Tytuł:
Natural environment as a silent stakeholder of a socially responsible company. Good business practices in Poland
Autorzy:
Jastrzębska Ewa
Data publikacji:
2016-10
Tematy:
corporate social responsibility
stakeholders
3R concept
life cycle assessment
sustainable supply chain management
natural environment
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The concept of corporate social responsibility (CSR) is a business response to theexpectations of societies demanding business participation in solving and eliminating problems of the modern world, including environmental hazards. The essence of CSR is the stakeholders’ theory, according to which each company should build positive relationswith their stakeholders, since its survival and success depend on them. One of the keystakeholders of the company is the natural environment. The purpose of this article isto present selected environmentally-friendly CSR instruments (the 3R concept, life cycleassessment, sustainable supply chain management) and illustrate their good businesspractices in Poland.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies