Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Violence of Duality in Adrienne Kennedy’s Funnyhouse of a Negro

Tytuł:
The Violence of Duality in Adrienne Kennedy’s Funnyhouse of a Negro
Autorzy:
Ha Quan Manh
Hogan Conor
Tematy:
American drama
Adrienne Kennedy
Funnyhouse of a Negro
Black Arts Movement
Jacques Derrida
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Adrienne Kennedy’s psychodrama Funnyhouse of a Negro personifies in her protagonist, Sarah, the internalized racism and mental deterioration that a binary paradigm foments. Kennedy also develops the schizoid consciousness of Sarah to accentuate Sarah’s hybridized and traumatized identity as an African American woman. Kennedy’s play was controversial during the Black Arts Movement, as she refrained from endorsing black nationalist groups like Black Power, constructing instead a nightmare world in which race is the singular element in defining self-worth. In her dramatized indictment of both white supremacy and identity politics, American culture’s pathologized fascination with pigmentation drives the protagonist to solipsistic isolation, and ultimately, to suicide. Kennedy, through the disturbed cast of Sarah’s mind, portrays a world in which race obsession triumphs over any sense of basic humanity. The play urges the audience to accept the absurdity of a dichotomized vision of the world, to recognize the spectral nature of reality, and to transcend the devastation imposed by polarizing rhetoric.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies