Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Studenci kierunków społecznych i humanistycznych Uniwersytetu Śląskiego wobec spraw publicznych. Zainteresowanie – postrzeganie – rozprawianie

Tytuł:
Studenci kierunków społecznych i humanistycznych Uniwersytetu Śląskiego wobec spraw publicznych. Zainteresowanie – postrzeganie – rozprawianie
Silesian University Social and Humanities Studies Students’ Attitudes towards Public Affairs. Engagement – Perception – Discussions
Autorzy:
Piotr Czakon
Tematy:
sprawy publiczne
sfera publiczna
uczestnictwo publiczne
rozprawianie
public affairs
public sphere
public participation
discussions
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł mierzy się z problemem postaw studentów ze Śląska wobec spraw publicznych. Tekst rozpoczyna się zwięzłym opisem tytułowego zagadnienia. We wstępnej części zostały zrelacjonowane klasyczne koncepcje tego zagadnienia – Hannah Arendt, Bruce’a Ackermana i Jürgena Habermasa. Czytelnik dowiaduje się o fundamentalnych definicyjnych aspektach pojęcia sfery publicznej. Jest ona rozumiana jako instytucjonalna płaszczyzna, w której ludzie mogą partycypować, by wyrazić swoje opinie lub uczestniczyć w organizacjach publicznej reprezentacji. W następnej części – na podstawie rezultatów pracy magisterskiej autora – zostały zaprezentowane wszystkie niezbędne informacje o postawach studentów względem sfery publicznej. Podkreślono, że większość młodzieży akademickiej zadeklarowała zainteresowanie zagadnieniami ponadjednostkowymi, lecz ich uczestnictwo w sferze publicznej pozostaje na bardzo podstawowym poziomie.

The article presents the attitudes of Silesian students towards public affairs. At the beginning there is a concise description of the problem, with the presentation of the classical concepts of Hannah Arendt, Bruce Ackerman and Jürgen Habermas. The reader is confronted with the fundamental aspects of the definition of the term ‘public sphere’. It is understood as an institutional space in which the public may express their opinions or participate in organisations of public representation. Next, the author presents the conclusions from his Master dissertation, which depict students’ attitudes towards the public sphere. It turns out that the majority of the academic youth declared their interest in questions that exceed the area of their individual lives, yet their participation in the public sphere is at a very basic level.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies