Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Prakseologiczny model kształcenia w technicznych szkołach wyższych

The praxiological model presented in the article was constructed considering the assumption of a direct impact of the quality of education on the profile of the technical college graduate who has to make a variety of decisions in his professional work. His choices affect the functioning of large technical systems related to designing, manufacturing as well as operation and maintenance of technical objects. Consequently, they concern the activities of enterprises, industries and consequently the national economy. The article discusses the structure of the praxiological chain considered as a formal representation of an action as well as the method of constructing particular types of praxiological models. The developed model, in the form of a sequence of praxiological chains, contains the actions (selected by authors) which are the most important factors influencing the quality of education. Thus, it gives the basis for evaluating and shaping the didactic process

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies