Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessment of the 2012/2013 Rivers State teachers’ recruitment exercise: Implications for students’ productivity

Tytuł:
Assessment of the 2012/2013 Rivers State teachers’ recruitment exercise: Implications for students’ productivity
Ocena naboru nauczycieli realizowanego w stanie Rivers w roku szkolnym 2012/2013: implikacje dla efektywności pracy uczniów
Autorzy:
Asodike Juliana D.
Enoch Veronica A.
Tematy:
Rivers State
teachers’ recruitment
students’ productivity
gender imbalance
stan Rivers
nabór nauczycieli
efektywność pracy uczniów
nierówność płci
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article focuses on the last teachers’ recruitment exercise by the Rivers State Government, which was concluded in the 2012/2013 school year. Its main purpose was to assess this process and its implications for student productivity. Four questions were raised to guide this assessment. The online list of the 13,120 recruited teachers for both the State Universal Basic Education Board (SUBEB) and the Senior Secondary Schools Board (SSSB) served as the data for the assessment. Descriptive statistics were used for the data analyses. The assessment revealed that when the whole exercise was placed under the searchlight of teachers Registration Council of Nigeria (TRCN) stipulated requirements and international accepted requirements for recruiting teachers, it fell below expectation. It showed that the female gender dominates the newly recruited workforce, despite cries of gender imbalance and declining male presence in the teaching sector. It was recommended amongst others that both government and private organizations should take into cognizance the TRCN rules and regulations on teachers’ recruitment and follow them in future recruitment exercises. Teachers without teaching qualifications should be given a two-year period program to obtain a Postgraduate Diploma in Education.

W artykule skoncentrowano się na ostatnim naborze nauczycieli zrealizowanym przez rząd nigeryjskiego stanu Rivers w roku szkolnym 2012/2013. Postawiono sobie za cel ocenę wspomnianego procesu i wynikających zeń implikacji dla efektywności pracy uczniów. Postawiono cztery pytania, które ukierunkowały ocenę. Jako dane źródłowe wykorzystano dostępną w internecie listę 13.120 nauczycieli zrekrutowanych zarówno przez State Universal Basic Education Board (SUBEB), jak i przez Senior Secondary Schools Board (SSSB). Do analizy danych wykorzystano statystykę opisową. Z badań wynika, że cały proces naboru nauczycieli, który realizowano wedle wymogów określonych przez Registration Council of Nigeria (TRCN) i przez standardy międzynarodowe, wypadł poniżej oczekiwań. Ocena pokazała, że płeć żeńska dominuje wśród nowo zatrudnionych mimo narzekań na nierówność płci i zmniejszającej się obecności mężczyzn w sektorze szkolnictwa. Wśród rekomendacji znalazła się m.in. sugestia, aby tak rząd, jak i organizacje prywatne zainteresowały się zasadami i regulacjami TRCN dotyczącymi naboru nauczycieli i kierowały się nimi podczas przyszłych naborów. Nauczyciele pozbawieni kwalifikacji pedagogicznych winni przejść dwuletni program, aby uzyskać dyplom magisterskich studiów pedagogicznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies