Tytuł pozycji:
Influence of corporate social responsibility (CSR) on safety culture
Both safety culture and corporate social responsibility are essential drivers of enterprise value. By recognizing and adopting the principles of social responsibility, an organization may achieve a lasting competitive advantage on its markets. In their overall efforts, organizations must not ignore the need to care for the working environment and treat their workers in a proper way. As it turns out, measures conducted in the pursuit of social responsibility may be derived from a company’s emerging safety culture, which is equally important for an enterprise’s competitive position.
Zarówno kultura bezpieczeństwa, jak i społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa są czynnikami pozwalającymi na wzrost wartości przedsiębiorstwa. Szczególnie uwzględnienie zasad odpowiedzialności społecznej może przyczynić się do osiągnięcia trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku. W podejmowanych działaniach nie można pominąć dbałości o środowisko wykonywania pracy oraz odpowiednie traktowanie zatrudnionych. Okazuje się bowiem, że realizacja działań zgodnych z koncepcją społecznej odpowiedzialności może być przejawem kształtowanej kultury bezpieczeństwa, równie ważnej dla pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa.