Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Words Used in The Classroom. A Contrastive Lexical Analysis of Two Instances of Oral Discourse

Tytuł:
Words Used in The Classroom. A Contrastive Lexical Analysis of Two Instances of Oral Discourse
Autorzy:
Valentina Carina Mureşan
Data publikacji:
2014-03-01
Tematy:
accuracy
idioms
lexical collocations
grammatical collocations
lexical resource
range
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper looks at the oral exchanges between two teachers and their B2-C1 level students (Common European Framework of Reference) in a particular EFL classroom, from the perspective of the Cambridge examinations assessment standard for the category of “lexical resource”. Since teachers are the role models in terms of language production in the classroom, this research focused on revealing lexical features which characterise the classroom discourse of two teachers of English and the impact this exposure has on their students’ lexical production. This research is part of my doctoral research, which is a multifaceted analysis of authentic oral classroom exchanges in order to determine patterns and practices at the level of developing speaking skills in the EFL context.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies