Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Anxiety in Spanish EFL University Lessons: Causes, Responsibility Attribution and Coping

Tytuł:
Anxiety in Spanish EFL University Lessons: Causes, Responsibility Attribution and Coping
Autorzy:
Patricia Arnaiz
Jessica Pérez-Luzardo
Data publikacji:
2014-03-01
Tematy:
anxiety
foreign language
self-perceived responsibility
self-perceived coping ability
university context
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Few studies have focused on the anxiety experienced by learners of English as a foreign language in the context of Spanish universities. This study reports on the findings of an investigation into the sources of 216 Spanish university students’ anxiety and incorporates two underexplored aspects in this area, namely, the responsibility students attribute to different agents and the perception students have of their own ability to cope during an anxiety episode. A qualitative/quantitative design was used. Results indicated that the primary source of anxiety related to the speaking skill. Quantitative analyses revealed that learners place the main responsibility for their anxiety on themselves and that women hold themselves responsible for their anxiety to a greater degree than men. The perceived coping ability of men and women was ranked below ‘fair’. Theoretical and practical implications are discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies