Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

EMOTIVE COMMUNICATION VS EMOTIONAL COMMUNICATION IN INTERACTIONAL LINGUISTICS (Comunicación emotiva vs. comunicación emocional en los planteamientos de linguistica interaccional)

Tytuł:
EMOTIVE COMMUNICATION VS EMOTIONAL COMMUNICATION IN INTERACTIONAL LINGUISTICS (Comunicación emotiva vs. comunicación emocional en los planteamientos de linguistica interaccional)
Autorzy:
Baran Marek
Tematy:
COMMUNICATIONAL ETHOS
EMOTIVITY
INTERACTIONAL LINGUISTICS
SOCIOPRAGMATICS
PHILOLOGY & LIBGIOSTICS
Język:
esp
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of the article is emotivity examined as a sociopragmatic convention. The analysis was carried out after differentiating between the so-called emotive and emotional communication. The former type of communication is understood as an interactional strategic action connected with activating particular communicative mechanisms based on the pragmatic rules of solidarity, closeness and affiliation, whose scope and meaning for interpersonal relations may differ in particular speech communities. The latter of the two communicative types mentioned above is in turn connected with the exteriorization of affective states which bear no signs of interactional strategic action. The work suggests that emotivity be discussed in terms of a certain routine attribute interaction, and not only as an emotional charge of an utterance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies