Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wypalenie zawodowe w polskiej szkole publicznej – nauczyciel i psycholog szkolny

Tytuł:
Wypalenie zawodowe w polskiej szkole publicznej – nauczyciel i psycholog szkolny
Professional burnout in the Polish state school – a teacher and school psychologist
Autorzy:
Janusz Siwiorek
Tematy:
professional burnout; emotional exhaustion; depersonalization; reduced sense of personal
accomplishment; teacher; teacher professional burnout; school psychologist; school psychologist
burnout
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article is dedicated to the problem of professional burnout among Polish teachers and psychologists of state schools after the reform in the Polish system of education when gymnasiums (junior high schools) were introduced. A group of primary school, junior high school and high school teachers and psychologists are analyzed and compared in terms of three dimensions of burnout: emotional exhaustion, depersonalization and reduced sense of personal accomplishment. Despite sharing the same work environment with teachers, school psychologists are those who are supposed to cope with burnout better because of their professional knowledge and experience.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies