Tytuł pozycji:
Potencjał edukacyjny komiksu w czasie wojny
Summary The article emphasises that a modern school is supposed to ensure the formation and comprehensive development of an individual's personality.The educational potential of comics under martial law conditions in Ukraine is identified. Material and methods The article was written after reviewing current materials on the use of comics as a tool for working with children during wartime. Results The comics created by the team of the Ministry of Education and Culture of Ukraine can be used in lessons of literary reading, Ukrainian language, and will be a great conversation starter or educational lesson on moral education. Conclusions At every educational level there will be a place for the use of comics, but in order for it to be complete and contribute much to the pupils' skills, the content must be well chosen. Of course, the final decision rests with the teacher, whose job it is to assess whether the comic is age-appropriate for the pupils.
Streszczenie W artykule podkreślono, że nowoczesna szkoła ma zapewnić kształtowanie i wszechstronny rozwój osobowości jednostki.Określono potencjał edukacyjny komiksu w warunkach stanu wojennego na Ukrainie. Materiał i metody Artykuł powstał po zapoznaniu się z bieżącymi materiałami dotyczącymi użytkowania komiksu jako narzędzia do pracy z dziećmi w czasie wojny. Wyniki Czytanie komiksów jest o wiele łatwiejsze i ciekawsze niż długich tekstów. Komiksy tworzone przez zespół Ministerstwa Edukacji i Kultury Ukrainy mogą być wykorzystane na lekcjach czytania literackiego, języka ukraińskiego, będą świetnym początkiem rozmowy lub lekcją edukacyjną o wychowaniu moralnym. Pomogą także rozwijać kreatywność mowy, wpływają na spójną mowę dziecięcą. Wnioski Na każdym etapie edukacyjnym znajdzie się miejsce dla zastosowania komiksu, jednak, aby było ono pełne i wiele wnoszące w umiejętności uczniów, jego treści muszą być dobrze dobrane. Oczywiście ostateczna decyzja należy do nauczyciela, którego zadaniem jest ocena, czy komiks jest adekwatny do wieku uczniów.