Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

La nature morte – « fixer l’empreinte du temps »

Tytuł:
La nature morte – « fixer l’empreinte du temps »
Still life – fix the imprint of time
Autorzy:
Diaconescu, Andreea-Maria
Data publikacji:
2014-12-01
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Źródło:
Cahiers ERTA; 2014, 6; 115-127
2300-4681
Język:
francuski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Pascal Quignard – contemporary French writer winner of the Prix Goncourt in 2002 – admits he seeks his models on the side of unknown musicians, erotic painters, all artists left out of account history. Indirectly addressing the issue of still lifes, Pascal Quignard located in the lineage of Marcel Proust, who defines the still lifes in his book Chardin and Rembrandt, as the way to fix the imprint of time. An expression of the seventeenth century that Quignard summarizes the captivating charm of these paintings: still life paintings are coites. In fact, what is now called improperly still lifes had to name this time “life coye” quiet life. These terms do not characterize a genre, they reflect the spiritual aspiration of these paintings.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies