Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modele dystrybucji treści elektronicznych na przykładzie rynku e-booków

Tytuł:
Modele dystrybucji treści elektronicznych na przykładzie rynku e-booków
Autorzy:
Łyszczarz, Wojciech
Data publikacji:
2019-06-03
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
agent
cena odsprzedaży
model agencyjny
modele dystrybucji
prawo konkurencji
Źródło:
internetowy Kwartalnik Antymonopolowy i Regulacyjny; 2019, 8, 4; 38-55
2299-5749
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
E-booki mogą być dystrybuowane przez platformy internetowe w dwóch zasadniczych modelach. Z jednej strony, może być stosowany model hurtowy, w ramach którego e-booki są sprzedawane detalistom po cenie hurtowej do odsprzedaży po cenie swobodnie przez nich ustalanej. Z drugiej strony, może być stosowany model agencyjny, w ramach którego detalista działała jako pośrednik w sprzedaży e-booków i pobiera prowizję od wydawcy. Doświadczenia amerykańskich I europejskich organów ochrony konkurencji wykazują, że stosowanie lub zmiana modelu dystrybucyjnego e-booków może wywoływać negatywne konsekwencje w obszarze prawa konkurencji. Artykuł przedstawia problemy dystrybucji e-booków na przykładzie firmy Apple i tzw. wielkiej piątki wydawców e-booków.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies