Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Supporting New Teachers. The Finnish and Israeli Mentoring Models

Tytuł:
Supporting New Teachers. The Finnish and Israeli Mentoring Models
Wspieranie nowych nauczycieli. Fiński i izraelski model mentoringu
Autorzy:
Nowakowska-Siuta, Renata
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
mentoring for novice teachers in Israel
mentoring for novice teachers in Finland
novice teachers’ mentors’ conceptions
teachers’ motivational strategies in comparative perspective
mentoring models
Źródło:
Studia Edukacyjne; 2023, 70; 7-18
1233-6688
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this article, we will have a closer look at two models of teacher mentoring, which for many years have been successfully operating in two culturally different countries: Finland and Israel. Following the methodology of comparative research according to Raymond Boudon, I will identify and briefly characterise the main social mechanisms, which lie behind the particular approach to mentoring in the two analysed models: Self-Determination Theory and Work Motivation (Israel) and Peer Group Mentoring (Finland), including the axiological-rational prerequisites for their application.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies