Tytuł pozycji:
Relacje klientów z bankami spółdzielczymi a sposób postrzegania ich produktów
- Tytuł:
-
Relacje klientów z bankami spółdzielczymi a sposób postrzegania ich produktów
Customer relationships with cooperative banks and the perception of their products
- Autorzy:
-
Wesolowski, G.
Kolodziej, E.
- Data publikacji:
-
2016
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2016, 18, 4
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest określenie wpływu relacji łączących klientów z pracownikami banków spółdzielczych
na ocenę wybranych elementów działalności tych banków. Badanie zostało zrealizowane w 2015
roku. Zwrócono szczególną uwagę na sposoby postrzegania przez klientów oferty kredytowej. Utrzymanie
relacji pomiędzy klientami a pracownikami ma wpływ na postrzeganie i ocenę zarówno funkcjonowania
banku, jak i jego produktów. Osoby utrzymujące relacje z pracownikami oceniły wyżej 2/3 badanych aspektów
pracy banku. Wyniki przeprowadzonej analizy korespondencji wykazały istotną statystycznie zależność
pomiędzy rodzajem relacji łączącej klientów z pracownikami banku a sposobem postrzegania dostępnej w
banku oferty kredytowej. Najsilniejsza zależność występowała w grupie respondentów mających w gronie
swoich znajomych pracowników banku spółdzielczego oraz dobrze oceniających jego ofertę kredytową.
The aim of the study was to determine the influence of relations joining customers are employees of cooperative
banks to evaluate the activity of selected elements of these banks. The survey was conducted in
2015. Authors devoted the special attention to the way of perceiving the credit offer to customers. Maintaining
relationships between customers and employees has an impact on the perception and evaluation of the
functioning of both the bank and its products. Relationships with employees had impact 2/3 of respondents
mentioned aspects of the bank. The results of the correspondence analysis indicated the presence of
statistically significant correlation between the type of relation linking clients with employees of the bank
and the perception of available bank credit offer. The strongest correlation was observed in the group of
respondents with their friends cooperative bank employees and a well-evaluating its credit offer.