Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

(Nie)normatywność rytuałów oporu w szkole

Tytuł:
(Nie)normatywność rytuałów oporu w szkole
Autorzy:
Babicka-Wirkus, Anna
Współwytwórcy:
Akademia Pomorska w Słupsku
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Słowa kluczowe:
norma
rituals of resistance
rytuały oporu
school
normatywność
norm
szkoła
normativity
Język:
polski
ISBN, ISSN:
15058808
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/15208  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following article focuses on the normativity of the rituals of resistance at school. It examines thisissue from the perspective of two cultures which clash in the school environment – the dominant culture (school culture) and subordinate culture (street culture). The rituals of resistance have diverse normativity, depending on whether they are tools for maintaining school hegemony or they are supposed to lead to a change in the current order. The article also discusses the typology of students’ rituals of resistance which was developed as a result of comparing M. Czarepaniak-Walczak’s concept of emancipational rose and P. McLaren’s groups of the rituals existing in everyday school life.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies