Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Szum informacyjny i jego rola w kształtowaniu warunków medialnych i kulturowych

Tytuł:
Szum informacyjny i jego rola w kształtowaniu warunków medialnych i kulturowych
Information Noise and Its Role of Creating Media and Culture Conditions
Autorzy:
Konopka, Barbara
Współwytwórcy:
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Fundacja Edukacyjna „Transformacje"
Słowa kluczowe:
zanieczyszczona antropoinfosfera
monopolizacja platform internetowych
mgła informacyjna
wojny informacyjne
alternatywne fakty
informacyjne narzędzia kontroli
prywatność w sieci
komercjalizacja wyszukiwarek
dyskryminacja informacyjna
szum informacyjny
Język:
polski
ISBN, ISSN:
12300292
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/19533  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest analiza zjawiska szumu informacyjnego oraz rozważania na temat jego powiązań ze zjawiskami komercjalizacji, globalizacji oraz rosnącej agresywności treści internetowych wobec użytkowników. Czy szum internetowy jest przypadkowym efektemczy zaprojektowanym środowiskiem? W jaki sposób sprzyja on dezinformacji, prowadzeniu wojen informacyjnych, tworzeniu podziałów na grupy „uprzywilejowane” i „dyskryminowane” informacyjnie? Jakie są powiązania zjawiska szumu informacyjnego z zagadnieniami monopolizacji obszarów internetowych, czy gromadzenia i przetwarzania wrażliwych danych o Internautach?

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies