Tytuł pozycji:
Sejm dzieci i młodzieży jako przykład edukacji obywatelskiej
Przemiany ustrojowe w Polsce na początku lat dziewięćdziesiątych zapoczątkowały
także zmiany w szkolnictwie, a co się z tym wiąże – także z kształtowaniem i wychowywaniem
młodego pokolenia dzieci i młodzieży. Powstawało wiele inicjatyw i przedsięwzięć zarówno państwowych,
jak i lokalnych mających na celu rozwijanie postaw obywatelskich i prospołecznych
u młodego pokolenia. Obok umocowanego w ustawie o systemie oświaty z 1991 roku samorządu
uczniowskiego pojawił się trzy lata później Sejm Dzieci i Młodzieży. Inicjatywa popularyzująca wiedzę
o parlamentaryzmie, ale także przełamująca panującą wówczas zasadę „dzieci i ryby głosu nie
mają”. Niniejszy artykuł opisuje historię Sejmu Dzieci i Młodzieży oraz wskazuje, jakimi istotnymi
tematami dla młodego pokolenia zajmował się SDiM i jaką rolę w edukacji odegrał.