Tytuł pozycji:
Kształcenie hybrydowe w dobie kryzysu – zagrożenie czy szansa rozwojowa?
W dobie kryzysu związanego z epidemią przed systemem kształcenia na poziomie
wyższym stanęło wiele wyzwań. Konieczność zorganizowania procesu kształcenia i weryfikacji
efektów w sposób odmienny od tradycyjnego w wielu przypadkach była postrzegana jako problem
i zagrożenie. Dotychczasowe doświadczenia uczelni, głównie w zakresie realizacji zajęć z wykorzystaniem
metod i technik kształcenia na odległość, okazywały się bardzo przydatne w tej sytuacji.
W artykule analizuję wpływ sytuacji kryzysu na proces kształcenia w uczelniach, głównie na przykładzie
Wyższej Szkoły Gospodarki, sposoby radzenia sobie z tym kryzysem, przyczyny pojawiających
się trudności. Przede wszystkim jednak próbuję wskazać, że potraktowanie tej sytuacji jako
szansy rozwojowej umożliwia skuteczniejsze działanie i stwarza perspektywy na przyszłość.