Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Organizacje pozarządowe w szkole – podstawy formalne, podejmowanie działalności, rola rady rodziców

Tytuł:
Organizacje pozarządowe w szkole – podstawy formalne, podejmowanie działalności, rola rady rodziców
NGOs at schools – Formal basis, launch, the role of parent councils
Autorzy:
Całek, Grzegorz
Współwytwórcy:
Uniwersytet Warszawski, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Fundacja Akademia Organizacji Obywatelskich, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Słowa kluczowe:
parents
school
prawo oświatowe
organizacje pozarządowe
rodzice
review
non-governmental organisations
rada rodziców
opiniowanie
education law
parent councils
szkoła
Język:
polski
ISBN, ISSN:
17332265
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/22460  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono podstawy prawne funkcjonowania organizacji pozarządowych w publicznych szkołach i przedszkolach, spróbowano także określić, jaką wiedzę o organizacjach podejmujących współpracę ze szkołą chcieliby mieć rodzice – członkowie rad rodziców, które zgodnie z Prawem oświatowym opiniują wiążąco funkcjonowanie podmiotów trzeciego sektora na terenie szkoły. Autor przeanalizował w tym zakresie Prawo oświatowe, zaprezentował ponadto wnioski z badania przeprowadzonego podczas warsztatów dla członków rad rodziców, które odbyły się w grudniu 2018 i w kwietniu 2019 roku.

A presentation of the legal basis for operation of non-governmental organisations at public schools and pre-schools. Equally importantly, the article endeavours an assessment of the issue of NGOs working at schools from the perspective of parents and of the kinds of questions they would like answered in this regard. In accordance with Polish educational law, parents – represented by parent councils – may review operations of NGOs within schools, and their opinions are binding in character. The author analyses the relevant legislation as well as presenting the conclusions of a study conducted during workshops for parent council members conducted in December 2018 and April 2019.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies