Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Do Area-based Partnerships Favour the Development of Short Food Supply Chains? Analysis of Local Product Offers on the Websites of Local Action Groups in Two Regions of Poland

Tytuł:
Do Area-based Partnerships Favour the Development of Short Food Supply Chains? Analysis of Local Product Offers on the Websites of Local Action Groups in Two Regions of Poland
Autorzy:
Furmankiewicz, Marek
Raftowicz, Magdalena
Współwytwórcy:
Wroclaw University of Environmental and Life Sciences
Data publikacji:
2023-04-11
Wydawca:
University of Hradec Kralove
Słowa kluczowe:
local and traditional product promotion
short food supply chains
website content analysis
area-based partnerships
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
97880·74359019
24646067
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/22496  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Local Action Groups (LAGs) are cross-sectoral, area-based partnerships of local stakeholders working for social and economic development in functional regions. Their main task is to redistribute public aid funds as part of grant competitions for grassroots initiatives of local social organizations, farmers, entrepreneurs and local government institutions. LAGs can also play an important role in developing local food markets. The main aim of this research was to establish the extent to which LAGs promote local food products related to short food supply chains through their home websites. The authors have analyzed the websites of LAGs from two regions of Poland: Lower Silesia and Lesser Poland in an attempt to establish whether they contain permanently posted content related to offering and promoting local products (including traditional ones). Research has shown that almost half of all LAGs surveyed (47%) do not promote local products on their websites. However, examples of good practices indicate that they have the potential to carry out such tasks.

This article is a section of open access conference materials distributed under the terms and conditions of Creative Commons Attribution (CC BY) license (http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/).

Research funded by the project ”IQSell: Organizational innovations for the development of short food supply chains (IQSell: Innowacje organizacyjne dla rozwoju krótkich łańcuchów dostaw żywności)” (Contract No. 00039.DDD.6509.00126.2019.01) implemented under "Action 16: Cooperation" of the Rural Development Programme 2014-2020 (Poland)

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies