Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Umiejętność korzystania z informacji na przykładzie prac olimpijskich z geografii

Tytuł:
Umiejętność korzystania z informacji na przykładzie prac olimpijskich z geografii
Autorzy:
Anisiewicz, Renata
Współwytwórcy:
Uniwersytet Gdański, Wydział Oceanografii i Geografii, Instytut Geografii, Katedra Geografii Rozwoju Regionalnego
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Instytut Geografii Akad. Świętokrzyskiej
Słowa kluczowe:
edukacja
nauczanie
informacja
geografia
olimpiada
Język:
polski
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/4972  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Marcin Polom

Kształtowanie umiejętności korzystania z informacji to jeden z celów preferowanych w założeniach reformy edukacji. Weryfikację tych umiejętności umożliwia analiza poziomu pisemnych prac olimpijskich. Porównanie prac z pięciu ostatnich olimpiad geograficznych wskazuje na lawinowo rosnące ograniczanie się uczniów do wykorzystywania informacji (często zupełnie bezkrytycznie) pochodzących wyłącznie ze źródeł internetowych. Obserwuje się też rosnący brak umiejętności wyselekcjonowania, uporządkowania i analizy posiadanych informacji geograficznych. Przedmiotem szczególnej uwagi nauczycieli powinno być położenie nacisku na eliminowanie zaobserwowanych problemów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies