Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie rozkładu GED do modelowania rozkładu stóp zwrotu spółek sektora transportowego

Tytuł:
Wykorzystanie rozkładu GED do modelowania rozkładu stóp zwrotu spółek sektora transportowego
Autorzy:
Czyżycki, Rafał
Purczyński, Jan
Współwytwórcy:
Uniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Instytut Logistyki i Magazynowania
Słowa kluczowe:
okres estymacji
rozkład GED
sektor transportowy
stopa zwrotu
rozkład GGD
modelowanie
Język:
polski
ISBN, ISSN:
12315478
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6148  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rafał Czyżycki

Jednym z najczęściej prowadzonych badań dotyczących rynku kapitałowego są badania dotyczące metod właściwego opisu rozkładu stóp zwrotu. Znajomość takich rozkładów (funkcji gęstości) jest często warunkiem koniecznym stosowalności innych metod, technik i modeli opisujących poszczególne elementy rynku kapitałowego. Często przyjmowanie w takich momentach gaussowskiego aksjomatu, pomimo dużej praktyczności, z teoretycznego punktu widzenia nie jest do zaakceptowania. W pracy zaprezentowano wyniki badań możliwości modelowania za pomocą rozkładu GED (Generalized Error Distribution) stóp zwrotu pięciu najdłużej notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (WGPW) spółek sektora transportowego: PEKAES SA (PEKAES - notowanej od 26-11-2004r.), Trans Polonia SA (TRANSPOL - notowanej od 12-09-2008r.) oraz PCC Intermodal SA (PCCINTER - notowanej od 18-12-2009r.), Avia Solutions Group AB (AVIASG – notowanej od 03-03-2011r.) oraz KDM Shipping Public Ltd. (KDMSHIPNG notowanej od 09-08-2012r.). Poza wymienionymi spółkami, do spółek transportowych można zaliczyć jeszcze OT Logistics S.A., notowane na WGPW od 30 sierpnia 2013r. oraz PKP Cargo S.A., notowane od 30 października 2013r. Wykorzystano w tym zakresie zarówno dzienne stopy zwrotu, jak i tygodniowe i miesięczne. Dodatkowo zbadano wpływ rodzaju modelowanej stopy zwrotu (zwykłej lub logarytmicznej) oraz długości przyjętego okresu estymacji na otrzymane wyniki modelowania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies