Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CSR in family business - ethnocentric meaning socially responsible?

Tytuł:
CSR in family business - ethnocentric meaning socially responsible?
Autorzy:
Starnawska, Marzena
Popowska, Magdalena
Współwytwórcy:
Politechnika Gdańska
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
firmy rodzinne
kapitał społeczny
CSR
odpowiedzialność społeczna
teoria interesariuszy
sukcesja
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
17332486
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Linki:
https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6835  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work on this project has been partly financed by National Science Centre, decision no DEC-2011/03/D/HS4/04326

The aim of this paper is to provide framework and key issues relevant for research on social responsibility of family business. From providing two theoretical approaches towards social responsibility such as social capital concept commenting on the familiness as a family firm resource and capability; and the stakeholder theory we move to the state of the art of family business. Then, we discuss heterogeneity among family firms show how it can determine their CSR approach. We also refer to family cohesion to show the role of the nature of exchange systems on the nexus of family and business systems. Following this unique feature, we provide some basic family firm characteristics (family involvement, ownership and influence) and we aim to outline how these characteristics determine social responsibility in family business by referring to the relevant literature. We summarize by suggesting the inward orientation of socially responsible behaviors among family firms, where family is a stakeholder at stake. As a result, non-economic goals matter in long term meaning preservation of family ties or transgenerational value creation.

Marzena Starnawska

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies