Tytuł pozycji:
Raport o stanie edukacji 2014. Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej
Piąte wydanie „Raportu o stanie edukacji” poświęcono
systemowi egzaminacyjnemu. Eksperci IBE wyjaśniali, dlaczego egzaminy są tak
ważne, jakie są wady i zalety systemu egzaminacyjnego, oraz w jaki sposób egzaminy
mogą pomóc w doskonaleniu pracy szkoły. Czy i jak z wyników egzaminacyjnych
korzystają dyrektorzy szkół i nauczyciele? Omówione zostało także zjawisko
uczenia pod testy – ćwiczenia tych formatów wypowiedzi, sposobów rozwiązywania
zadań, które były na poprzednich egzaminach lub znajdują się w informatorze Centralnej
Komisji Egzaminacyjnej. Szkoły, zwłaszcza w dużych miastach, starają się
dobierać uczniów i stosują rozmaite techniki
Europejski Fundusz Społeczny, Ministerstwo Edukacji Narodowej
Instytut Badań Edukacyjnych / Educational Research Inst