Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Krótka charakterystyka modelu kształcenia dominującego w polskim szkolnictwie

Tytuł:
Krótka charakterystyka modelu kształcenia dominującego w polskim szkolnictwie
The Brief Characteristics of the Teaching-Learning Model Which Prevails in the Polish Schools
Autorzy:
Atroszko, Bartosz
Malinowska, Sylwia
Data publikacji:
2015-12
Wydawca:
Magnanimitas
Słowa kluczowe:
model kształcenia
nauczanie
polskie szkolnictwo
kształcenie
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788087952122
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/10611  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Bartosz Atroszko

Niniejszy artykuł jest próbą odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są cechy charakterystyczne modelu kształcenia dominującego w polskim szkolnictwie? Wyróżniliśmy kilka najbardziej charakterystycznych – naszym zdaniem - cech tego modelu. Model ten oparty jest na transmisji kulturowej i wąsko pojmowanym celu kształcenia. Dominuje przekazywanie wiedzy, zaś rozwijanie umiejętności i kształtowanie postaw uczniów jest często zaniedbywane (w tym rozwój zdolności metapoznawczych). Z założenia przez większość czasu uczeń ma być odbiorcą wiadomości, zaś nauczyciel ma być nadawcą wiadomości i w związku z tym jego pozycja jest uprzywilejowana.

Projekt otrzymał dofinansowanie w ramach grantów wydziałowych Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego („Projekty młodych naukowców i uczestników studiów doktoranckich na 2015 r.”).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies