Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Proteusz i boidy. Technologiczno-społeczne asamblaże w najnowszych sztukach performatywnych

Tytuł:
Proteusz i boidy. Technologiczno-społeczne asamblaże w najnowszych sztukach performatywnych
Autorzy:
Chaberski, Mateusz
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Wydawnictwo Libron
Słowa kluczowe:
afekt
asamblaż
doświadczenie
Proteusz
boid
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788365148407
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/11057  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu jest wykorzystanie ustaleń współczesnej refleksji filozoficznej (Barad, Massumi) i socjologicznej (DeLanda), aby sformułować koncepcję doświadczenia odbiorcy sztuki najnowszej jako asamblażu, w którym dochodzi do dynamicznej fuzji różnego typu doświadczeń i zarówno ludzkich, jak i nieludzkich elementów. Rozumiany w ten sposób asamblaż nie jest po prostu zbiorem heterogenicznych elementów, lecz ma afektywny i emergentny charakter, a jego właściwości są zmienne i nie dają się do końca przewidzieć. W analizie działań artystycznych autor wykorzystuje dwie figury – Proteusza i boida – które pozwalają na nowo skonceptualizować doświadczenie odbiorcy sztuki, wychodząc poza antropocentryczny model interakcji człowieka z technologią.

Filip Lohner

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies