Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cielesność rzeczywista, oniryczna i protetyczna w teatrze Romea Castellucciego

Tytuł:
Cielesność rzeczywista, oniryczna i protetyczna w teatrze Romea Castellucciego
Autorzy:
Pęszkal, Anna
Data publikacji:
2018-06
Słowa kluczowe:
wizualność
mimetyzm
proteza
obraz
realizm
wstręt
oniryzm
cielesność
wstyd
ciało
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/18327  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca pod tytułem Cielesność rzeczywista, naznaczona i znacząca w teatrze Romea Castellucciego jest próbą analizy różnego typu cielesności, którą operuje w swoich spektaklach Romeo Castellucci. Refleksja ta poprowadzona jest na przykładach różnych, subiektywnie wybranych, najbardziej – w moim odczuciu – wyraźnych w wymiarze cielesności scen ze spektakli Romea Castellucciego. Analiza ta pozwoliła sformułować pojęcie cielesności rzeczywistej, czyli przechwyconej ze świata realnego, cielesności naznaczonej, a więc niosącej piętno przeszłości oraz cielesności znaczącej, która przywołuje konkretne wyobrażenia i refleksje. Analiza ta jest również próbą osadzenia tak sformułowanych typów cielesności i ich znaczenia kulturowy kontekst.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies