Tytuł pozycji:
Wirtualna rzeczywistość w kontekście turystyki – wybrane aspekty teoretyczne i współczesna przestrzeń turystyczna.
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie wirtualnej rzeczywistości w kontekście turystyki, wskazanie na jej wybrane teoretyczne aspekty i przedstawienie jej przestrzeni oraz technologicznych uwarunkowań, które implikować mogą istotne zmiany w całej branży turystycznej. Istotnym elementem w kontekście założeń w artykule jest ogólna charakterystyka nowych technologii w branży turystycznej, których przykładem są gogle do wirtualnej rzeczywistości (VR). Artykuł stworzony został w oparciu o szczegółową analizę literatury przedmiotu. E-turystyka w ostatnich latach zaspokaja coraz więcej potrzeb turystycznych i często wiązana jest z wykorzystaniem Internetu jako głównego narzędzia kontaktu z turystą. Fakt ten potwierdza analiza runku turystycznego, w którym w ostatnich latach zauważalne jest silne dążenie do zwiększenia jakości oferowanego przez jednostkę produktu.