Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Skale pomiaru w międzynarodowych badaniach marketingowych

Tytuł:
Skale pomiaru w międzynarodowych badaniach marketingowych
Autorzy:
Sobczak, Elżbieta
Data publikacji:
2006
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Słowa kluczowe:
badania marketingowe
skale pomiaru
międzynarodowe badania marketingowe
Język:
polski
ISBN, ISSN:
03248445
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/19162  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Opracowanie skal pomiaru dla międzynarodowych badań marketingowych jest przedsięwzięciem bardzo trudnym i złożonym. Badacze zajmujący się tą proble­matyką muszą rozważyć kwestię równoważności pomiarów przeprowadzonych w wielu krajach, poprawności technik pomiarowych stosowanych do gromadzenia danych oraz związanej z tym rzetelności i trafności danych.Istotnym celem badań międzynarodowych jest poszukiwanie podobieństw i zróżnicowań występujących w krajach poddanych analizie. Jest to całkowicie uwarunkowane porównywalnością uzyskanych danych. Wskaźniki marketingowe podlegające pomiarowi nie zawsze wyrażone są w ten sam sposób, ponadto nie wszystkie metody i instrumenty pomiarowe mogą być stosowane z podobną sku­tecznością w różnych krajach. Stąd też trudne a zarazem konieczne jest określenie, czy zaobserwowane podobieństwa lub różnice występują w rzeczywistości, czy są jedynie skutkiem niewłaściwego pomiaru. W praktyce badań międzynarodowych można zaobserwować różne podejścia do tego typu problemów.Celem tego opracowania jest analiza typów skal pomiaru pod względem moż­liwości ich wykorzystania w badaniach międzynarodowych oraz sposobów oceny ich przydatności. Scharakteryzowano również alternatywne podejścia do opraco­wania wielowymiarowych skal pomiaru.

The objective of the hereby study is the analysis of measurement scales types with regard to opportunities of their utilization in international research, as well as ways for the assessment of their usefulness. The following issues were discussed: equivalence of measurements run in many countries, correctness of measurement techniques applied for data collection and referring to it reliability and validity of data. Alternative approaches to applying multi-item scales were presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies