Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social taboo in the context of educational activities – what do we (not) teach in the framework of the sociology of the family?

Tytuł:
Social taboo in the context of educational activities – what do we (not) teach in the framework of the sociology of the family?
Tabu społeczne w kontekście działań edukacyjnych – czego (nie) uczymy w ramach socjologii rodziny
Autorzy:
Bieńkowska, Małgorzata
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe WSG
Słowa kluczowe:
adopcja
nowe formy rodzin
zmiana społeczna
edukacja
tabu
Język:
polski
ISBN, ISSN:
24509760
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/20551  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł koncentruje się na niewidocznych, marginalizowanych w nauczaniu socjologii rodziny bądź socjologii edukacji obszarach tabu związanego z seksualnością, przemocą w rodzinie, bezpłodnością, adopcją itd. Autorka stawia pytanie o to, co powoduje tabuizację wybranych treści w procesie kształcenia pedagogów. Wskazuje także, że choć treści te stanowią przedmiot badań socjologicznych i nie ma wątpliwości co do ich znaczenia poznawczego, to jednak rzadko te zagadnienia wchodzą w zakres kursów z socjologii rodziny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies