Tytuł pozycji:
Kompendium wiedzy o projekcie: Edukacja medialna – zasady funkcjonowania w świecie nowych mediów
Kompendium wiedzy, które trafia do rąk Czytelnika, jest zbiorem naukowych poszukiwań interdyscyplinarnego zespołu teoretyków i praktyków, którzy podjęli się namysłu nad ważną społecznie kwestią dotyczącą edukacji medialnej w nowych warunkach. Pomysłodawcy projektu „EDUKACJA MEDIALNA – zasady funkcjonowania w świecie nowych mediów” uznali, że świat przeżywa niezwykły moment w dziejach rozwoju mediów, w którym należy zwrócić szczególną uwagę na odbiorców, a przede wszystkim użytkowników mediów i przekazać im możliwie duży zasób wiedzy, umiejętności oraz kompetencji do prawidłowego ich wykorzystania. W pozycji tej Czytelnik znajdzie rozwiązanie takich kwestii, jak to, czy możliwa jest współpraca, rozwój, a nawet przyjaźń w nowych mediach. W duchu propozycji, współpracy, dobrych relacji między badaczami ze świata mediów, komunikacji, dziennikarstwa, socjologii, prawa, ekonomii oraz zarządzania, w nachodzącej na siebie przestrzeni logosu i sfery praxis, w otoczeniu nowych mediów, na które autorzy spoglądają z perspektywy krakowskiej szkoły personalizmu medialnego, Czytelnik otrzymuje zaproszenie do lektury z nadzieją, że przyczyni się ona choć w niewielkim wymiarze, do wielkiego projektu, jakim jest umiejętność prawidłowego funkcjonowania w świecie mediów.