Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Destination Management Company a kształtowanie konkurencyjności obszaru turystycznego

Tytuł:
Destination Management Company a kształtowanie konkurencyjności obszaru turystycznego
Destination Management Company vs. creating tourism destination competitiveness
Autorzy:
Gryszel, Piotr
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Słowa kluczowe:
turystyka
destynacja turystyczna
produkt turystyczny
konkurencyjność
region turystyczny
atrakcyjność turystyczna
lokalna organizacja turystyczna
DMC
Destination Management Company
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788320819120
Linki:
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/3906  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Piotr Gryszel

Celem opracowania jest pokazanie modelu Destination management company jako instytucji przyczyniającej się do poprawy konkurencyjności obszaru recepcji turystycznej oraz ukazanie zmian w zarządzaniu turystyką na obszarach atrakcyjnych turystycznie. W opracowaniu przedstawiono ewolucję zarządzania turystyką w destynacjach turystycznych od modelu wspólnej promocji turystycznej poprzez kooperację na rzecz tworzenia produktu turystycznego do systemu marketingowego zarządzania destynacją. Wykazano także, że bardziej skuteczne jest tworzenie i zarządzanie produktem turystycznym w destynacji turystycznej a nie w konkretnym regionie turystycznym posiadającym swe z góry określone granice. Jak głównego koordynatora tych działań wskazano Organizację (Instytucję) Zarządzania Destynacją wykazując jej przewagę nad klasyczną regionalną lub lokalną organizacją turystyczną. Wszystkie te działania przyczyniają się do podniesienia konkurencyjności destynacji turystycznej.The objective of the study is to present the model of a Destination management company as the institution facilitating the improvement of tourist destination competitiveness and to illustrate changes in the field of tourism management in the areas of substantial tourist advantages. The study describes the process of tourism management evolution in tourist destinations starting from the model of joint tourism promotion, through cooperation aimed at establishing a tourist product, to the system oriented at marketing management of a destination. It has also been emphasized that it is more effective to create and manage a tourist product in a tourist destination than in a specific tourist region limited by its own, initially defined borders. The Destination Management Organization (Institution) has been indicated as the main coordinator of the above activities, by means of pointing to its advantage over a classical, regional or local tourism organization. All such activities result in upgrading tourist destination competitiveness.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies