Tytuł pozycji:
(Ko)warianty efektywności nauczania. Wyniki badania w klasach IV–VI
- Tytuł:
-
(Ko)warianty efektywności nauczania. Wyniki badania w klasach IV–VI
- Autorzy:
-
Hawrot, Anna
Otręba-Szklarczyk, Agnieszka
Grygiel, Paweł
Blukacz, Mateusz
Majkut, Przemysław
Jasińska-Maciążek, Aleksandra
Humenny, Grzegorz
Koniewski, Maciej
Dolata, Roman
- Data publikacji:
-
2015
- Wydawca:
-
Instytut Badań Edukacyjnych
- Słowa kluczowe:
-
edukacyjna wartość dodana
szkoła podstawowa
modelowanie statystyczne
wskaźniki EWD
edukacja
efektywność nauczania
- Język:
-
polski
- ISBN, ISSN:
-
9788365115591
- Linki:
-
https://open.icm.edu.pl/handle/123456789/9539  Link otwiera się w nowym oknie
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Centrum Otwartej Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Instytut Badań Edukacyjnych / Educational Research Inst
Europejski Fundusz Społeczny, Ministerstwo Edukacji Narodowej
Książka jest poświęcona kwestii wykorzystania wyników standaryzowanych pomiarów osiągnięć szkolnych do oceny efektywności nauczania. Dane zebrane w toku badania podłużnego przeprowadzonego w szkołach podstawowych pozwoliły precyzyjnie określić międzyszkolne zróżnicowanie nie tylko wyników nauczania na drugim etapie edukacyjnym (to umożliwiają od 2002 r. wyniki powszechnego sprawdzianu w klasie szóstej), lecz także efektywności nauczania. Czy wszystkie szkoły podstawowe w klasach 4–6 dają taką samą szansę na edukacyjny postęp, a jeżeli nie, to jak duże jest w tym zakresie międzyszkolne zróżnicowanie? Jaki model oceny tak rozumianej efektywności nauczania uznać należy za najlepszy? To główne pytania, jakie postawiono w tej książce. W kolejnych rozdziałach starano się odkryć, w czym tkwi tajemnica efektywności nauczania oraz jakie są jej pośrednie konsekwencje. Czym różnią się szkoły efektywnie od mniej efektywnie nauczających? Czy uczniowie efektywnie nauczani różnią się od absolwentów szkół nieefektywnych czymś więcej niż osiągnięciami szkolnymi? Zapraszamy do lektury.