Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategia Unii Europejskiej w sprawie niepełnosprawności : ocena realizacji wytycznych na przykładzie osoby niepełnosprawnej w banku

Tytuł:
Strategia Unii Europejskiej w sprawie niepełnosprawności : ocena realizacji wytycznych na przykładzie osoby niepełnosprawnej w banku
The European Union disability strategy : an assessment of bank implementation of EU directives in regard to people with disabilities
Autorzy:
Targosz, Radosław
Stacharska-Targosz, Jolanta
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
osoby niepełnosprawne
banki
customer service
obsługa klienta
banks
disabled people
Język:
polski
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/1259  Link otwiera się w nowym oknie
https://www.wydawnictwo.wsb.pl/node/372  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
This paper attempts to assess the implementation of European directives on disabilities and their impact on improving the quality of disabled peoples' lives, as well as their social and professional integration. Firstly, the authors deliver an analysis of bank premises with a look at their adaptation to the needs of customers with disabilities, with a focus on visually impaired and blind persons. Next, they overview the effects of initiatives aimed at eliminating architectural barriers, as well as offering special facilities, products and services for people with physical, cognitive, mental, sensory, emotional and developmental disabilities. Furthermore, the paper presents a subjective evaluation by bank staff of their own preparation to serve customers with all kinds of disabilities. Unemployment among disabled people is another issue addressed in the paper. The author stake a look at employment opportunities that the banking sector provides for persons with varying degrees of impairment.

Artykuł jest próbą przedstawienia praktycznej realizacji wytycznych Komisji Europejskiej w zakresie poprawy sytuacji osób niepełnosprawnych poprzez działania zapewniające ich społeczną i zawodową integrację oraz uczestnictwo w życiu społecznym. W Karcie Praw Podstawowych znajduje się zapis o zakazie wszelkiej bezpośredniej i pośredniej dyskryminacji ze względu na niepełnosprawność stawiającej osobę niepełnosprawną w pozycji gorszej od innych. W opracowaniu zawarto ocenę przystosowania placówek bankowych do obsługi klientów niepełnosprawnych, zarówno z dysfunkcjami motorycznymi, jak i sensorycznymi, analizując efekty podejmowanych działań w zakresie usuwania barier architektonicznych, dostosowania technicznego wyposażenia banku oraz udostępnienia ofert i usług, ze szczególnym uwzględnieniem osób niedowidzących i niewidomych. Przedstawiono analizę przygotowania pracowników banku do obsługi osób niepełnosprawnych (w ich własnej ocenie), realizowanego najczęściej poprzez szkolenia uzupełniające ich wiedzę i prezentujące sposób nawiązywania i prowadzenia rozmowy z osobami z różnymi dysfunkcjami. Inny problem poruszany w pracy to kwestia bezrobocia wśród osób o zróżnicowanym stopniu niepełnosprawności - przeanalizowano pod tym kątem możliwości ich zatrudnienia na różnych stanowiskach w placówkach bankowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies