Tytuł pozycji:
Educational and professional aspiration taken into custody for investigators
The work consists of four chapters. The first chapter contains the analysis of meaning of dates which I exploited at their work, contains the charac-terization of aspiration due to their conditioning, the level and kinds. The chapter two of my work is devoted to the research methodology own. I conducted research in the detention center in Radom. I examined 60inmates with questionnaire of the questionnaire form and five tutors with questionnaire of the interview. The chapter three contains analysis of own findings. I am paying special attention to meaning lent educational and professional aspiration by inmates and on to aims educational and associated with the career which inmates are accepting. I am also paying attention to conditioning of educational and professional aspiration and chances of the realization of this aspiration. The fourth chapter contains generalizations and conclusions from examinations conducted by me.
Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera analizę znaczenia terminów, które wykorzystałam w swojej pracy, zawiera charakterystykę aspiracji z uwagi na ich uwarunkowania, poziom oraz rodzaje. Rozdział drugi mojej pracy poświęcony jest metodologii badań własnych. Badania przeprowadziłam w Areszcie Śledczym w Radomiu.Przebadałam 60 osadzonych kwestionariuszem ankiety oraz pięciu wychowawców kwestionariuszem wywiadu. Rozdział trzeci zawiera analizę wyników badań własnych. Zwracam szczególną uwagę na znaczenie przydawane przez osadzonych aspiracjom edukacyjnym i zawodowym oraz na zamierzenia edukacyjne i związane z pracą zawodową, które przyjmują osadzeni. Zwracam również uwagę na uwarunkowania aspiracjiedukacyjnych i zawodowych oraz szanse realizacji tych aspiracji. Rozdział czwarty zawiera uogólnienia i wnioski z przeprowadzonych przeze mnie badań.