Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Televisa - the voice of Latin America

Tytuł:
Televisa - the voice of Latin America
Televisa głosem Ameryki Łacińskiej
Autorzy:
Grzesło, Małgorzata
Słowa kluczowe:
Latin America Mexico Media Televisa
Ameryka Łacińska Meksyk Media Televisa
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca licencjacka porusza temat konglomeratu medialnego, Grupo Televisa z siedzibą w Meksyku, ale mającym swoje wpływy w całej Ameryce Łacińskiej, a dzięki udziałom w spółce Univision, również w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Postaram się udowodnić, że ta grupa medialna buduje spójny obraz całej Ameryki Łacińskiej oraz ma aspiracje do przemawiania w jej imieniu. Formułuje również określony przekaz polityczny, polegający na gloryfikowaniu polityków latynoamerykańskich, a umniejszaniu tych spoza regionu, który zostaje przyswojony przez ludność zamieszkują Amerykę Łacińską oraz hiszpańskojęzycznych mieszkańców USA.W pierwszym rozdziale pracy opisany został kontekst geograficzny i geopolityczny regionu oraz system medialny, wspólny dla krajów Latynoameryki. Uwzględniono podobieństwa do systemu nadawania w USA, historię, główne cechy, oraz konglomeraty medialne występujące w tamtym rejonie. Wspomniano o sektorze który ma obecnie kluczowe znaczenie, tj. o hiszpańskojęzycznej telewizji w USA.W drugim rozdziale opiszę system medialny Meksyku w kontekście politycznym. Grupo Televisa jako firma meksykańska wyrosła w ściśle określonym systemie politycznym i to dzięki współpracy z reżimem, obowiązującym do 2000 roku, osiągnęła pozycję monopolisty, którą posiada do dnia dzisiejszego. Dzięki temu mogła gromadzić kapitał, który obecnie wykorzystuje w celu ekspansji programowej, głównie na terytorium Stanów Zjednoczonych.Trzeci rozdział w całości poświęcono Grupo Televisa, opisano historię powstania konglomeratu od momentu uruchomienia pierwszego radia, przez proces rozbudowy firmy aż do dnia dzisiejszego, kiedy jest ona już medium międzynarodowym.W czwartym rozdziale pracy dokonano analizy jakościowej artykułów zawartych w portalach internetowych należących do Televisy: Esmas.com (portal przeznaczony dla Ameryki Łacińskiej) oraz Univision.com (portal przeznaczony dla hiszpańskojęzycznych mieszkańców USA). Artykuły dotyczyły prezydenta Stanów Zjednoczonych Baracka Obamy, oraz polityków sceny latynoamerykańskiej: Felipe Calderona, Hugo Chaveza, Sebastiana Pinery, Dilmy Rouseff.

The thesis has been devoted to Grupo Televisa media conglomerate which is located in Mexico, but stretches its influence over all Latin America and – thanks to the shares in Univision company – also the United States of America. It attempts to prove that this media group builds a coherent image of the whole Latin America and aspires to speak for it. It also shapes specific political message, glorifying Latin American politicians and diminishing those from outside the region. This message is absorbed by the inhabitants of Latin America and Spanish-speaking inhabitants of the USA.In the first chapter the geographical and geopolitical context of the region have been described. It has also focused on the media system common to the countries of Latin America. The similarities to the USA broadcasting system, main features and the media conglomerates in the region have been taken into account. At the end of the chapter the Spanish-language television in the USA – the sector of fundamental importance – has been mentioned.In the second chapter the media system of Mexico has been presented in political context. Grupo Televisa, as a Mexican company, has developed in specific political system and it is due to the cooperation with the regime that was in power until 2000 that it attained the monopolistic position, which it still retains. Thanks to that position it was able to accumulate the capital, which it now uses for expansion, especially on United States territory.The third chapter has been entirely devoted to Grupo Televisa – the genesis of the conglomerate since the launch of the first radio station, through the development process, to the present day in which it is an international medium.In the fourth chapter the qualitative analysis has been conducted of the articles from internet portals owned by Televisa: Esmas.com (Latin American portal) and Univision.com (portal for Spanish-speaking inhabitants of the USA). The articles in question has concerned the president of the United States Barack Obama and the politicians from Latin America – Felipe Calderon, Hugo Chavez, Sebastian Pinera and Dilma Rouseff.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies