Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zachowania autoprezentacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.

Tytuł:
Zachowania autoprezentacyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
Self-presentation of children with intellectual disability
Autorzy:
Gwiazdowska, Katarzyna
Słowa kluczowe:
zachowania autoprezentacyjne; niepełnosprawność intelektualna; teorie umysłu; wpływ audytorium
self-presentation; intellectual disability; theories of mind; audience effects
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem pracy jest podejmowanie zachowań autoprezentacyjnych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Zachowania autoprezentacyjne niewątpliwie wpływają na jakość naszego życia; dzięki nim jesteśmy w stanie osiągnąć pożądane cele, uzyskać pewne korzyści, nawiązać odpowiednie relacje z ludźmi. Autoprezentacja stanowi podstawę ewaluacji społecznej, świadczy o dobrym przystosowaniu społecznym. Dlatego też należałoby zastanowić się nad korzyściami, jakie mogą uzyskać dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, dzięki umiejętności autoprezentacji. Celem niniejszego badania jest uzyskanie informacji czy dzieci z niepełnosprawnością intelektualną stosują zachowania autoprezentacyjne. Jeśli tak, to kiedy, w jakich sytuacjach oraz czy są one dostosowywane do określonych sytuacji oraz określonego rodzaju audytorium, przed którym dokonywana jest autoprezentacja. Badania zostały zrealizowane w grupie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, w wieku 10 – 15 lat, uczęszczających do Zespołu Szkół Specjalnych w Krakowie. Struktura pracy składa się z trzech głównych części. W rozdziale pierwszym podjęto próbę krótkiej charakterystyki istoty i zmian rozwojowych autoprezentacji. Rozdział drugi koncentruje się wokół zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej oraz możliwości autoprezentacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie. Trzeci rozdział zawiera raport z badań własnych. W rozdziale tym przedstawiono metodę badań, omówiono wyniki ilościowych i statystycznych analiz oraz dokonano podsumowania badań i dyskusji nad otrzymanymi wynikami.

A master’s thesis considers problem of self-presentation among children with intellectual disability. Self-presentation affects the quality of our life. Thanks to self-presentation we can achieve desired goals, get some benefits, have appropriate relationships with people. Self-presentation is the basis for social evaluation, provides a good social adaptation. The purpose of this study is to find out if children with intellectual disability can use self-presentation. If so, when, in what situations and if they are adapted to specific situations or particular type of audience. Researches were made in children with intellectual disability, at the age of: 10-15, from the special schools in Krakow. The structure of the work consist of three main parts. In the first chapter were made a brief characterization of nature and developmental changes of self-presentation. The second focuses on subject of intellectual disability and the possibility of self-presentation of children with intellectual disability. The empirical chapter presents method, results and conclusions of own research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies