Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola obiektów UNESCO w budowaniu atrakcyjności destynacji turystycznej na przykładzie Grecji

Tytuł:
Rola obiektów UNESCO w budowaniu atrakcyjności destynacji turystycznej na przykładzie Grecji
Role of UNESCO objects in shaping tourism destination attractiveness on the example of Greece
Autorzy:
Okrajni, Edyta
Słowa kluczowe:
ATRAKCYJNOŚĆ TURYSTYCZNA - GRECJA - OBIEKTY UNESCO
TOURIST ATTARCTIVENESS - GREECE - UNESCO OBJECTS
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem niniejszej pracy jest rola obiektów UNESCO w budowaniu atrakcyjności destynacji turystycznej na przykładzie Grecji. Za cel tej pracy obrano ukazanie atrakcyjności turystycznej Grecji i roli, jaką odgrywają w niej obiekty UNESCO.Do napisania pracy posłużono się następującymi metodami badawczymi: w części teoretycznej - analizą literatury z zakresu turystyki, zarządzania turystyką, obiektów UNESCO i atrakcyjności Grecji, jak również materiałów dostępnych na stronach internetowych, w części empirycznej - analizą ankiet internetowych.Za hipotezę przyjęto, że greckie obiekty UNESCO odgrywają dużą rolę w tworzeniu atrakcyjności turystycznej szczególnie dla polskich turystów, co wpływa na chęć ponownego odwiedzenia tego kraju.W przeprowadzonych badaniach przyjęto i wykazano, że rola obiektów UNESCO w budowaniu atrakcyjności destynacji turystycznej jest duża. Obiekty UNESCO są promocją i reklamą dla danego kraju, a także wyróżniają dane państwo na tle innych. Ponadto wykazano, że Polscy turyści chętnie jeżdżą do miejsc, które zostały uznane za wyjątkowe i prezentują wybitne walory kulturowe bądź przyrodnicze. Największą popularność wśród greckich obiektów UNESCO zyskał Akropol w Atenach, tuż za nim Meteory, a następnie średniowieczne miasto Rodos. Najbardziej atrakcyjnym czynnikiem w Grecji okazał się klimat, potem historia, następnie wyspy a na czwartym miejscu architektura, a co za nią idzie - obiekty UNESCO.

The subject of the thesis is the role of UNESCO objects in shaping tourist destination attractiveness on the example of Greece. The main objective was to present the tourist attractiveness of Greece and its UNESCO objects role.For the MA thesis purposes the following research methods were used: in the theoretical part, literature analysis with a focus on tourism and tourism management, the UNESCO objects and tourist attractiveness of Greece, as well as the Internet sources, and in the empirical part, the questionnaire analysis.The hypothesis was that Greek UNESCO objects performs a significant role in creating the tourist attractiveness among Polish tourists, in particular, what encourages them to revisit the country. It had been assumed and then proved in conducted research that the UNESCO objects role is meaningful in shaping tourist destination attractiveness. UNESCO objects are promotion and commercial themselves and make a certain country more recognizable among the others. The research claimed that Polish tourists are willing to visit spots considered as exceptional and of outstanding cultural and natural values. The results have illustrated that the Acropolis in Athens was chosen as the most popular Greek UNESCO object, then the Meteora monasteries and the medieval city of Rhodes. What is more, the most influential factors in Greece were listed as follows: climate, history, islands, architecture and the UNESCO objects as a result.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies