Tytuł pozycji:
The student as consumer food market. The empiricial analysis.
The work covered the phenomenon of consumer behavior among the students of Cracow Universities. For this purpose, 120 questionnaires were carried out. During the research, the following conclusions were reached (/The main conclusions of the research were as follows) :Students buy food products in supermarkets.Their choice of groceries is based on the opinions of reference groups.Price is the main determinant of making buying decisions.There is a positive impact of the external environment in terms of purchased products.Gender, income and nationality affect shopping preferences.Age and place of residence do not affect shopping preferences.
Praca dotyczyła zjawiska zachowań konsumenckich wśród studentów krakowskich uczelni. W tym celu przeprowadzono 120 kwestionariuszy. W czasie badań uzyskano główne wnioski:Studenci kupują artykuły spożywcze w hipermarketach.Wybierając artykuły spożywcze kierują się opinią grup odniesienia. Cena jest głównym determinantem przesądzającym o zakupie artykułów spożywczych.Pozytywne oddziaływanie środowiska zewnętrznego w aspekcie kupowanych produktów.Płeć, dochody oraz narodowość wpływają na preferencje zakupowe.