Tytuł pozycji:
"The profile of polish womens magazines based on: Glamour, Cosmopolitan, Avanti as an example"
This master's thesis describes the market of polish woman's press. The main purpose of it was to examine the segment of this kind of press (as it was related on topic). First chapter includes the history of polish woman's press divided of historical epoches. It describes woman's magazines since positivism to the present days. It also shows the changes in this segment of press during different times. Second part of this thesis concentrates on description of three magazines: "Glamour", "Cosmopolitan" and "Avanti". It presents detailed monography and thorough analysis of them. Last chapter illustrates results of my research about perception by polish readers of three mentioned titles. As a research method I chose the questionnaire. In the end of this thesis I am presented my conclusions, which I have collected during my research.
Nieniejsza praca miała na celu zbadanie współczesnego rynku prasy kobiecej w Polsce i przybliżenie czytelnikowi tematyki związanej z tym segmentem prasy. Pierwszy rozdział podzielony na epoki historyczne dotyczy historii polskiej prasy kobiecej. Opisuje on wychodzące od czasów pozytywizmu do współczesności najbardziej znane czasopisma kobiece i ich tytuły. Ukazuje zmiany jakie zachodziły w tym segmencie prasy na przestrzeni kolejnych lat i wydarzeń historycznych. Druga część pracy skupia się na opisie wybranych trzech magazynów: "Glamour", "Cosmopolitan" i "Avanti". Jest to ich szczegółowa monografia i dokładna analiza zawartej w nich treści. Ostatni rozdział ilustruje wyniki moich badań na temat percepcji przez polskie czytelniczki trzech wybranych i wyżej wymienionych tytułów. Metodą jaką wybrałam do badań była metoda opisowo-historyczna uzupełniona o ankietę. Na samym końcu przedstawiam wnioski, jakie zebrałam w trakcie prowadzenia moich badań.