Tytuł pozycji:
Tape music. The origins of electronic music in the radio studios from the forties and fifties
Kiedy po raz pierwszy w 1935 roku zademonstrowano urządzenie zwane magnetophone, chyba nikt nie przeczuwał, jak wielka kariera stanie się jego udziałem. Już po wojnie zdobył ogromną popularność, a miejscem, w którym znalazł szczególne zastosowanie, stały się rozgłośnie radiowe. To tam, w końcu lat czterdziestych i na początku pięćdziesiątych, pojawiły się pierwsze studia muzyki elektronicznej. Dająca się łatwo ciąć i kleić taśma magnetyczna początkowo służyła udźwiękawianiu audycji radiowych i filmów. Bardzo szybko jednak okazało się, że może być też narzędziem twórczym i – jako taka – umożliwić pojawienie się pierwszych, w pełni autonomicznych kompozycji muzyki elektronicznej.
First demonstrated in 1935, a device called magnetophone soon gained in popularity. After the war, it was used particularly in radio broadcasting stations. That was where in the late forties and early fifties the first electronic music studios appeared. An easily cut and glued magnetic tape was used initially in soundtracks, both in radio and film production. However, very soon it turned out that this medium can also be a creative tool and allow composers to create the first fully autonomous compositions of electronic music.