Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Fantasy Features in ,,The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring by John Ronald Reuel Tolkien- Talk Over in the Polish Language Classroom

Tytuł:
The Fantasy Features in ,,The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring by John Ronald Reuel Tolkien- Talk Over in the Polish Language Classroom
Elementy fantastyki we ,,Władcy Pierścieni Drużynie Pierścienia” Johna Ronalda Reuela Tolkiena- sposób omówienia na lekcjach języka polskiego
Autorzy:
Syc, Regina
Słowa kluczowe:
fantasy, polish classroom, literature, students,
fantastyka, metody nauczania, lekcja, uczeń,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The title of this work is ,,The Fantasy Features in ,,The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring" by John Ronald Reuel Tolkien- Talk Over in the Polish Classroom”.The thesis deals with the way the book is explored in the Polish language classroom. It is also scientific research on ,,tolkienology” among teenagers.There are optional lectures included in official programmes for schools. Among These positions there is fantasy literature. Teachers can choose Sapkowski’s, Lem’s, Rowling’s or Tolkien’s book.This paper is divided into three chapters. The first chapter is about terminology. It describes what fantasy literature is and shows its tole and function. It also presents opinions about Tolkien’s book.The second chapter concerns fantasy in the Polish classroom. It shows heroes from ,,The Lord of the Ring: The Fellowship of the Ring" and places on the Middle Earth.The third chapter called John Howe’s illustration and Tolkien’s book. It is about paintings.To sum up, this work can hel teachers presents ,,The Lord of the Ring:. The Fellowship of the Ring" to students and places the book in a closer relationship with teenagers.

Niniejsza praca licencjacka pod tytułem ,,Elementy fantastyki we ,,Władcy Pierścieni: Drużynie Pierścienia" Johna Ronalda Reuela Tolkiena - sposób omówienia na lekcjach języka polskiego”, to sposób metodycznego opracowania eposu Tolkiena na jednostkach lekcyjnych w gimnazjum. Opracowanie ma na celu pomoc w ujęciu tak szerokiej lektury przy ograniczonej ilości czasu. Praca jest także wynikiem zainteresowań autorki twórczością Tolkiena. To także próba zbadania zjawiska ,,tolkienologii” wśród współczesnej młodzieży.Podstawa programowa, prócz kanonu lektur do omówienia na języku polskim, proponuje tak zwane lektury do wyboru. Wśród nich są pozycje należące do literatury fantastycznej. Nauczyciel ma do wyboru między innymi Sapkowskiego, Lema, Rowling czy Tolkiena. Niniejsza praca podpowiada nauczycielowi, jak omówić pierwszą część trylogii Tolkiena.Praca podzielona jest na trzy rozdziały. Rozdział pierwszy zatytułowany Terminologiczny labirynt określa, czym jest fantastyka w literaturze oraz jaką pełni funkcję. Przybliża ewolucję tego terminu i pokrótce opisuje arcydzieła literatury, w których zostały wprowadzone elementy fantasy. Rozdział ten przybliża funkcje fantastyki w powieści Tolkiena. W rozdziale drugim Fantastyka na lekcjach języka polskiego opracowane są lekcje z lektury ,,Władcy Pierścieni". W nich zostały zawarte między innymi takie elementy, jak: charakterystyka bohaterów, opis krain Śródziemia. Ujęty został dydaktyzm eposu, nauka płynąca z dzieła J.R.R. Tolkiena, która jakże jest aktualna w rzeczywistym życiu młodego człowieka. Rozdział ten to także zbadanie fenomenu powieści wśród współczesnej młodzieży.Ilustracje Johna Howe’a a dzieło J.R.R. Tolkiena stanowi trzeci rozdział pracy licencjackiej. Opracowano nim korespondencję sztuk, mianowicie zestawiono Władcę Pierścieni z obrazami autorstwa Johna Howe’a. Problemem tej części pracy jest porównanie ilustracji z omawianą lekturą.,,Elementy fantastyki we ,,Władcy Pierścieni: Drużynie Pierścienia" J.R.R. Tolkiena - sposób omówienia na lekcjach języka polskiego” to praca, która może pomóc nauczycielowi języka polskiego omówić powieść angielskiego pisarza.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies