Tytuł pozycji:
Aranżacyjny wpływ przestrzeni handlowej na zachowanie konsumenta
Przedmiotem pracy jest synteza elementów aranżacyjnych obiektów handlowychtakich jak: centrum handlowe i supermarket oraz ich wpływu na zachowaniakonsumenckie. Celem pracy jest pokazanie metod oraz zabiegów, które stosująpsychologowie, architekci, projektanci, a w efekcie których konsument podążawymierzoną drogą i dokonuje zakupów pod wpływem bodźców zewnętrznych.Celem tej pracy jest również zobrazowanie wewnętrznych elementówaranżacyjnych. Jako narzędzie badawcze wykorzystano kwestionariusz ankiety.Badanie zostało przeprowadzone na stu trzydziestu sześciu respondentach,w tym siedemdziesięciu trzech kobietach i sześćdziesięciu trzech mężczyznach.Wyniki ankiety potwierdziły słuszność postawionej tezy. Większość społeczeństwaocenia w sposób pozytywny działalność centrów handlowych,a o ich atrakcyjności świadczy wielofunkcyjna oferta handlowo – usługowo –rozrywkowa.
The subject of this thesis is synthesis of arrangment elements of commercialobjects such as: shopping centre and supermarket and their influenceon consumer`s behaviour. The aim of the thesis is showing the methodsand procedures which are used by psychologists, architects, designers in whicheffect consumer goes after aimed way and does shopping under influenceof external stimulus. The aim of this thesis is also display of internal arrangmentelements. As examination tool was used questionnaire. Scientific inquierywas curried out on one hundred and thirty six respondents. In this inquiery tookpart sevnty-three women and sixty three men. The results of questionnaireconfirmed rightness of advanced thesis. The majority of society evaluatesthe activity of shopping centres in positive way, about their attractiveness tellsmultifunctional commercial – servicing – entertaining offer.