Tytuł pozycji:
Aktywność kulturalna studentów zarządzania kulturą UJ w aspekcie twórczym i edukacyjnym
Głównym celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: jak kształtuje się aktywność kulturalna studentów zarządzania kulturą w aspekcie twórczym i edukacyjnym? Pierwszy z wyróżnionych aspektów został poddany analizie w nawiązaniu do problematyki zjawiska kultury studenckiej – jej funkcjonowania w perspektywie historycznej oraz współcześnie. Drugi – aspekt edukacyjny, to diagnoza aktualnego stanu dostępnych możliwości nabywania kompetencji i rozwijania praktycznych umiejętności w dziedzinie zarządzania kulturą w Krakowie oraz próba znalezienia odpowiedzi na pytanie, na ile studenci z nich korzystają. Zamierzeniem autorki (w oparciu o badania ankietowe przeprowadzone na grupie 101 studentów zarządzania kulturą) było uchwycenie obszarów, uwarunkowań, przyczyn i konsekwencji tak rozumianej aktywności studentów, a w szczególności, porównanie jej stanu wśród reprezentantów różnych lat studiów.
General aim of this dissertation is answering the question: what does cultural activity of Culture Management students look like? First aspect has been analyzed with reference to student culture – its course in historical and present perspective. The latter, educational aspect is estimation of current possibilities of competence attainment and skills development in the field of Cracovian Culture Management, as well as search for the information whether and how the students make use of these possibilities. Autor’s intention (on the basis of survey research carried out on the group of 101 Management students) was to describe range, conditions, causes and consequences of such activity, especially to make comparison between students of different years.