Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Woman as a football fan

Tytuł:
Woman as a football fan
Kobieta jako kibic piłki nożnej
Autorzy:
Jeż, Patrycja
Słowa kluczowe:
KIBIC SPORTOWY – OBSERWACJA – PIŁKA NOŻNA - PŁEĆ - SPORT
FOOTBALL- GENDER - OBSERVATION - - SPORT - SPORTS SPECTATORS
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper investigates women, who are the sport fans. It defines sport itself, fans, divides them into categories, and presents the values they profess. Also applies to football, a sport that is typically male and which is the axis of this analysis and football deposition in sociological theories. This paper is created through participant observation during the 15 matches at the Stadium Municipal in Krakow, starting from 13 August 2011 to May 6, 2012, and is also based on the statements of the female participants. The thesis of this paper saying that women behavior during the game become similar to men has been confirmed only in part, because of better control of emotions and, unlike men, perform in the role of the parent in the stadium. I also noticed that there is no such thins as female hooliganism. My recommendations relate mainly to how the media have a huge impact on the formation of a negative image of sport fans.

Niniejsza praca dotyczy kobiet, które są kibicami sportowymi. Definiuje ona sport jako taki, kibiców, dzieli ich na kategorie oraz prezentuje wartości jakie oni wyznają. Odnosi się także do piłki nożnej, która jest sportem typowo męskim a która stanowi oś niniejszej analizy oraz osadza piłkę nożna w teoriach socjologicznych. Praca ta powstała dzięki obserwacji uczestniczącej w trakcie 15 meczów na Stadionie Miejskim w Krakowie począwszy od 13 sierpnia 2011 roku do 6 maja 2012 roku i opiera się także na wypowiedziach uczestniczek meczów. Teza tej pracy mówiąca o tym, że kobiety w sowim kibicowaniu upodabniają się do mężczyzn została potwierdzona tylko częściowo, ponieważ lepiej kontrolują emocję i w przeciwieństwie do mężczyzn realizują się w roli rodzica także na stadionie. Zauważyłam także, że nie istnieje zjawisko żeńskiego chuliganizmu. Rekomendacje postawione przeze mnie dotyczą głównie tego jaki ogromny wpływ mają media na kształtowanie negatywnego wizerunku kibica.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies