Tytuł pozycji:
The influence of the recruitment and teachers selection process on the effectiveness of student education.
The subject of BA thesis is the influence of the recruitment and teachers selection process on the effectiveness of student education. This issue has been discussed in the example of the Middle School in the Set of Primary School and Middle School in X. The first chapter presents the theory of human resources management and shows the issues of recruitment and employee selection process. It also discusses the notion of effectiveness of education. The second section of this paper analyses the way the process of recruitment and selection influences the effectiveness of student training. It comprises general characteristic of the Middle School and personnel selection procedures. This part of the project presents the analysis and assessment of recruitment tools, as well as the results the students of this school get. The third chapter shows barriers and constraints of the recruitment and teachers selection process and possible ways of increasing the effectiveness of teaching. This paper proves that the process of recruitment and teachers selection has the influence on the effectiveness of student training. This thesis is confirmed on the basis of a comparison of learning outcomes and achievements obtained by students over the years. This thesis shows that both depend and independent from the principal of the school factors, which have an impact on personal decisions positively or negatively affect the effectiveness of the training.
Tematem pracy licencjackiej jest wpływ procesu rekrutacji i selekcji nauczycieli na efektywność kształcenia uczniów. Zagadnienie to omówiono na przykładzie Gimnazjum działającego w Zespole Szkół Podstawowej i Gimnazjum w miejscowości X. W pierwszym rozdziale przedstawione zostały teoretyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi, poruszono w nim również zagadnienia dotyczące procesu rekrutacji i selekcji pracowników oraz omówiono pojęcie efektywności kształcenia. W drugim rozdziale ukazano w jaki sposób proces rekrutacji i selekcji wpływa na efektywność kształcenia uczniów. Zawarto w nim ogólną charakterystykę Gimnazjum, procedurę doboru kadry, dokonano analizy i oceny narzędzi rekrutacyjnych oraz pokazano wyniki osiągane przez uczniów badanej placówki.W trzecim rozdziale przedstawiono bariery i ograniczenia procesu rekrutacji i selekcji nauczycieli i możliwości zwiększenia efektywności kształcenia. W pracy dowiedziono, że proces rekrutacji i selekcji nauczycieli ma wpływ na efektywność kształcenia uczniów. Tezę tą potwierdzono w oparciu o porównanie wyników w nauce oraz osiągnięć uzyskiwanych przez uczniów na przestrzeni lat. Praca ukazuje, że zarówno czynniki zależne jak i niezależne do Dyrektora szkoły, mające wpływ na podejmowane decyzje personalne pozytywnie lub negatywnie wpływają na efektywność kształcenia.