Tytuł pozycji:
Pomiar satysfakcji zawodowej na przykładzie Grupy INTERIA.PL sp. z o. o. sp. k.
This paper concerns the measurement of job satisfaction of employees based on the example of INTERIA.PL company. The thesis is aimed at presenting the issue of job satisfaction and examining the level of job satisfaction of INTERIA.PL company staff. Apart from own research, also literature connected with the issue of human resources management was used in this paper, with particular emphasis laid on the problem of job satisfaction. It is an empirical paper comprising three chapters. The first chapter focuses on the phenomenon of job satisfaction. It presents a review of theories on career satisfaction, factors affecting the level of job satisfaction and its measurement methods. The second chapter concerns methodological assumptions of this paper. The third chapter demonstrates the results of own research.Research results have shown that job satisfaction of INTERIA.PL staff is average and stays at a level of 58.82%. It has been observed that people holding managerial positions show greater satisfaction. Economic aspects of work offered by the company, such as salary, extra benefits, potential of promotion and professional development, have had worst evaluations. The atmosphere in the company has been given the highest rating: 82.35% of satisfied employees. Staff are also satisfied with the equipment of their job position (73.53%) and scope of duties (68.63%).
Praca dotyczy pomiaru satysfakcji zawodowej pracowników na przykładzie firmy INTERIA.PL. Celem pracy jest przedstawienie problematyki satysfakcji zawodowej oraz poznanie poziomu satysfakcji zawodowej pracowników firmy INTERIA.PL. W pracy oprócz badań własnych, wykorzystano literaturę związaną z tematyką zarządzania zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia satysfakcji zawodowej. Praca ma charakter empiryczny i składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym, skupiono się na zjawisku satysfakcji zawodowej. Dokonano przeglądu teorii na temat zadowolenia z pracy. Przedstawiono czynniki wpływające na poziom satysfakcji zawodowej oraz sposoby jej pomiaru. Rozdział drugi dotyczy założeń metodologicznych pracy. Natomiast w rozdziale trzecim przedstawiono wyniki badań własnych.Wyniki badań pokazały, że satysfakcja zawodowa pracowników firmy INTERIA.PL jest na średnim poziomie i wynosi 58,82%. Zauważono, że większe zadowolenie wykazują osoby na stanowiskach menedżerskich. Najgorzej zostały ocenione ekonomiczne aspekty pracy oferowane przez firmę, takie jak: wynagrodzenie, świadczenia dodatkowe oraz możliwość awansu i rozwoju zawodowego. Najwyżej oceniono atmosferę panującą w firmie – 82,35% zadowolonych. Pracownicy są również zadowoleni z wyposażenia stanowiska pracy (73,53%) i zakresu obowiązków (68,63%).